Mikor újíts weboldalt? – 3 egyértelmű jel, amit nem érdemes figyelmen kívül hagyni

Mikor újíts weboldalt?

Egy weboldal nem örök darab. Ahogy a vállalkozásod változik, növekszik vagy éppen új irányt vesz, a digitális megjelenésednek is vele kell tartania a lépést.
De honnan tudhatod, mikor van itt az ideje a frissítésnek? Egyáltalán: szükség van-e új weboldalra, vagy elég egy kis ráncfelvarrás?

Ha bizonytalan vagy, ez a bejegyzés neked szól.
Összeszedtem három olyan egyértelmű jelet, amelyekre, ha most ráismersz, akkor valószínűleg itt az ideje a váltásnak.

1. Nem tükrözi, amit ma képviselsz

A vállalkozásod valószínűleg nem pont ugyanolyan, mint amikor elindult.
Új szolgáltatásokat kínálsz, más célcsoportot szólítasz meg, vagy épp a vizuális arculatod változott az évek során. Ha a weboldalad ezt nem mutatja, az gond.

Miért baj ez?
Mert az emberek az első benyomás alapján döntenek – és gyakran a weboldalad az első „találkozási pont”. Ha ez elavult, félreérthető vagy ellentmondásos képet fest rólad, az nemcsak bizalomvesztést okoz, hanem akár ügyfélvesztést is.

Megoldás:
Ha csak a tartalom nem aktuális, elég lehet egy frissítés. De ha az egész struktúra, arculat vagy hangnem nem illik már hozzád, akkor érdemes újragondolni az egészet.

2. Nehezen szerkeszthető vagy nem mobilbarát

A technikai elavulás alattomos dolog – nem mindig látványos, de annál érezhetőbb.

Milyen jelek utalnak rá?
– A weboldalad nehezen nyitható meg mobilon
– Lassú a betöltés
– Nem tudsz rajta könnyen tartalmat cserélni
– Nem integrálható modern marketing eszközökkel (pl. hírlevél, analytics, social media)

Miért fontos?
Ma már a látogatók többsége telefonról böngészik. Ha ott nem működik gördülékenyen az oldalad, egyszerűen továbblépnek.

Ráadásul ha te magad is szenvedsz vele, akkor nem is fogod frissíteni – ami hosszú távon még nagyobb probléma.

3. Nincsenek megkeresések – és nem tudod, miért

Sok vállalkozásban előbb merül fel a hirdetés, mint a weboldal felülvizsgálata.
Pedig ha jó a szolgáltatásod, de nem jönnek megkeresések, az nem biztos, hogy a marketing hibája.

Lehet, hogy a weboldalad:
– nem elég meggyőző
– nem vezeti az érdeklődőt
– nem ad választ a kérdéseire
– nem világos, mit kell tenni (nincs CTA, vagy rossz a CTA)

Érdemes végigmenni rajta látogatói szemmel – vagy ránézni egy szakértővel közösen.

Ne csak akkor reagálj, amikor már nagy a baj

Egy weboldal felújítása vagy újratervezése elsőre ijesztő lehet, de sokszor egyszerűbb és gyorsabb, mint gondolnád.
A legfontosabb: ne ragaszkodj valamihez csak azért, mert „még működik” – ha közben visszatartja a vállalkozásod fejlődését.

Ha bármelyik fenti jel ismerősen hangzik, érdemes beszélgetnünk róla.
Nem feltétlenül új weboldalra van szükséged – de egy külső, hozzáértő szem sokat segíthet abban, hogy tudd, merre érdemes tovább lépni.

Ha szeretnél egy gyors, kötetlen konzultációt arról, hol tart a weboldalad, írj üzenetet itt vagy kövess be Instagram-on és/vagy Facebook-on további hasznos tippekért!

Hogyha szeretnél hasonló hasznos tartalmakat olvasni, melyek segítenek a vállalkozásod fejlesztésében, iratkozz fel a Tippek & Trendek heti összefoglalóira!

Tudás, ami nem túl sok, csak pont elég, hogy jó döntést hozz.

Könnyen emészthető tartalom arról, hogyan legyél magabiztos online szolgáltatóként.
Nem foglak elárasztani, csak segítek eligazodni.

 

Hírlevél feliratkozás

Kövess engem!

Csatlakozz a Facebook, és Instagram oldalamhoz, vagy iratkozz fel a Tippek & Trendek heti összefoglalóira és elsők között fogsz értesülni a hírekről, érdekességekről és hasznos tanácsokról a webdesign és a vállalkozás fejlesztés világából!

Tippek & Trendek

Tudás, ami nem túl sok, csak pont elég, hogy jó döntést hozz!

Könnyen emészthető tartalom arról, hogyan legyél magabiztos online szolgáltatóként. Nem foglak elárasztani, csak segítek eligazodni. Iratkozz fel!

Hírlevél feliratkozás

Kiemelt bejegyzések

Cimkefelhő